login
Inicia sessió

register
Registra't

Joves

Rellotge intel·ligent apple

Cent dissenyadors del producte de la companyia Apple treballen actualment en el disseny d'un nou rellotge, iWatch, que segons s'ha pogut saber compta amb una versió de iOS adaptat que permetrà utilitzar el dispositiu amb autonomia, tot i que també estarà preparat per a la seva sincronització amb el iPhone. El nou rellotge d'Apple tindria sensors de diversos tipus per monitoritzar l'estat dels usuaris o la seva activitat, incorporant un podòmetre per comptar els passos dels usuaris mentre caminen o corren, així com sensors per monitoritzar dades relacionades amb la salut, com el batec cardíac. I permetria dur a terme algunes tasques que actualment exerceixen l'iPhone i l'iPad, com fer trucades telefòniques i revisar les coordenades de posició en un mapa.

Els analistes afirmen que és possible que inclogui una pantalla flexible alimentada amb energia cinètica, generada a partir del moviment de l'usuari. Tanmateix, Apple ha presentat 79 patents que podrien estar relacionades amb el rellotge centrades, precisament, en l'autonomia de l'aparell i la seva pantalla, que són els dos principals cavalls de batalla per als desenvolupadors.

Si es confirmen les previsions dels analistes, Apple presentarà el dispositiu aquest mateix any.

Comentaris (0)30-04-2013 10:45:04Curiositats

Facebook

Cada vegada que fas clic sobre un "M'agrada" a la xarxa social Facebook estàs deixant un rastre de la teva personalitat i les teves preferències, segons suggereix avui un article publicat a la prestigiosa revista PNAS. Els seus autors, experts de la Universitat de Cambridge (Regne Unit), demostren en un estudi massiu amb 58.000 usuaris que és possible esbrinar l'edat, la raça, el nivell d'intel·ligència, la tendència sexual, les preferències polítiques, el consum de drogues, la religió, els trets bàsics de la personalitat i altra informació de qualsevol internauta rastrejant i analitzant automàticament quins continguts destaca amb un "M'agrada" quan navega a través Facebook.

En concret, els models usats pels investigadors del Centre Psicomètric de la Universitat de Cambridge, que van treballar en col·laboració amb Microsoft, revelen que és possible predir la tendència sexual amb un 88% d'encert, i distingir a un republicà d'un demòcrata sense error en el 85% dels casos. El programari també prediu si un usuari és cristià o musulmà amb un grau d'encert del 82%. I si és solter, està casat o enviudar amb una precisió una mica més baixa, del 65%.

Algunes de les relacions identificades en l'estudi resulten bastant estranyes, com el vincle entre l'afició per les patates fregides arrissades i una alta puntuació en les proves de coeficient intel·lectual. Altres semblen més evidents: per exemple, van comprovar que els que preferien la cantant Jennifer Lopez habitualment tenien més amics a Facebook que els fans d'Iron Maiden.

En qualsevol cas, els autors recorden als usuaris que encara compartir gustos individuals o pàgines no sembla especialment intrusiu, permet categoritzar els usuaris i predir els seus comportaments en àrees molt més personals i sensibles del que solem creure.

Comentaris (0)29-04-2013 11:39:29Curiositats

7 Curiositats sobre Apple

1. La idea d'Apple va sorgir quan, al voltant de 1970, dos amics adolescents anomenats Stephen Wozniak i Steve Jobs van tenir l'ocurrència que el món necessitava un ordinador personal fàcil d'usar.

2. El primer logotip d'Apple va ser desenvolupat per Ron Wayne, un dels fundadors de la companyia, i era un dibuix fet amb ploma o tinta xinesa en què es veia a Sir Isaac Newton recolzat en una pomera.

3. L'Apple II incloïa el primer full de càlculs de la història.

4. Gràcies a les vendes d'Apple II, Apple es va convertir en l'empresa amb major creixement de la història nord-americana: 700% en tres anys.

5. L'Apple II no tenia panys ni cargols visibles. El seu aspecte era el d'una màquina d'escriure amb disseny futurista.

6. El nom del primer ordinador portàtil d'Apple, Macintosh, es deu a una varietat de poma (Mcintosh).

7. L'ordinador Macintosh va establir per primera vegada una interfície basada en icones i un sistema d'interacció fonamentat en l'ús d'un ratolí o ratolí com a dispositiu apuntador.

Comentaris (6)29-04-2013 11:34:19Curiositats

Consells sobre l'acné juvenil

Cal rentar-se la cara ?

Els nois i noies amb acne gairebé sempre tenen una pell que produeix un excés de greix. Un rentat regular amb productes específics permet reduir aquest excés. S’aconsella rentar les zones afectades, amb aigua tèbia, dos cops al dia (matí i nit) utilitzant un sabó suau. Cal eixugar-se amb cura. El teu dermatòleg et recomanarà algun producte específic si ho creu necessari. Si la pell s’irrita amb facilitat potser serà suficient amb una sola higiene al dia.

És bo fer-se neteges facials o peelings?

L’extracció manual dels barbs pot ser útil en algunes formes d’acne. Tot i així no deixa de ser un procediment agressiu, en ocasions realitzat per personal no qualificat i en males condicions higièniques, que pot afavorir les infeccions/cicatrius. Existeixen tractaments tòpics prescrits pel dermatòleg que poden aconseguir el mateix efecte i de manera més permanent. Pel que fa als peelings, poden estar indicats per eliminar cicatrius un cop ja està controlat l’acne. Però novament, és millor que consultis el teu dermatòleg: ell t’aconsellarà quin tipus de peeling t’has de realitzar així com centres especialitzats en aquests tractaments.

És aconsellable manipular les lesions (“petar” els grans, treure els barbs, etc...)?

De cap de les maneres. La manipulació de les lesions, tot i realitzant-la amb les mans netes, pot afavorir la sobreinfecció de les mateixes. A més a més, si et toques els grans pots afavorir el desenvolupament de cicatrius antiestètiques que poden ser difícils d’eliminar posteriorment.

És bo prendre el sol?

És cert que l’acné de moltes persones millora durant els mesos en què prenen el sol, però també és cert que l’efecte és temporal i habitualment les lesions tornen a empitjorar un cop passat l’estiu. A més a més el sol acumulat al llarg dels anys afavoreix l’envelliment cutani i el desenvolupament de diferents càncers de pell. Per tot això és recomanable prendre el sol, però amb moderació, sempre evitant les hores de màxima intensitat solar (de 12 a 16 h) i amb filtres solars elevats que no continguin greix.

Pujar

Tinc acne a la barbeta. Em puc afaitar?

Et pots afaitar amb normalitat, però tenint cura de no fer-te mal a les lesions que puguis tenir a la zona de la barba. Prèviament, és recomanable estovar la barba amb aigua tèbia i sabó.

Em puc maquillar?

Les persones amb acné han d’evitar l’ús de cosmètics, produint grans. Bàsicament s’han d’evitar tots aquells productes que continguin greix en la seva formulació, els que siguin excessivament hidratants o aquells que puguin produir un efecte oclusiu sobre la pell. S’han d’utilitzar productes oil-free que s’hauran de retirar a la nit usant un sabó netejador. El teu farmacèutic pot oferir-te una àmplia varietat d’aquests productes, ja que molts d’ells es venen a les farmàcies.

Puc menjar xocolata? Cal fer alguna dieta “especial”?

No s’ha demostrat que hi hagi cap aliment que empitjori l’acne. Cal fer una dieta variada i adequada per l’activitat física que es realitza. Si tens dubtes, pregunta al teu metge de capçalera.

Hi ha “pastilles” que curen l'acne?

Si els tractaments tòpics (sabons, cremes,..) no són efectius o l’acne és molt greu, el dermatòleg et pot oferir diferents tractaments per via oral. Entre aquests, s’inclouen els antibiòtics. Aquests tipus de tractaments poden tenir efectes adversos greus i per tant, SEMPRE han d’estar supervisats per un metge. No prenguis pastilles que t’aconselli un amic sense consultar-li abans al teu dermatòleg.

Comentaris (1)17-04-2013 10:43:55Salut

12 consells per a poder dormir.

1. Pareu de fer tot el que esteu fent abans de l'hora de dormir.

2. No fumeu ni consumiu cafeïna.

3. Proveu un got de llet calenta abans d'anar a dormir

4. Feu exercicis diàriament, però mai abans de l'hora d'anar a dormir.

5. Preneu un bany calent, però no abans d'anar a dormir.

6. Mantingueu una hora d'anar a dormir permanent.

7. Habitueu-vos a anar a dormir quan estigueu somnolents, així dormireu millor.

8. Reserveu el llit només per dormir.

9. No tingui un rellotge visible quan dormi.

10. Reduïu la quantitat de temps en què es permet dormir fins que aconseguiu dormir fàcilment.

11. La llista d'activitats del dia següent comporta preocupacions quan és hora de dormir, així que anoteu-los en un full de paper i despreocupeu-vos d'ells.

12. Aixequeu-vos si no us heu dormit en 15 minuts i realitzeu una activitat relaxant p. ex. Algun treball manual o llegir un llibre avorrit, fins que us sentiu somnolents.

Comentaris (0)16-04-2013 09:46:19Adolescència

Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries

AL·LÈRGIA

Són aquelles reaccions secundàries a la ingesta O contacte d’aliments amb una base immunològica mediada per anticossos.

Les al·lèrgies alimentàries es caracteritzen perquè només es produeixen en alguns individus, poden ocórrer després de prendre quantitats d’aliment molt petites i no s’hi relacionen amb efectes fisiològics o patològics.

Els al·lèrgens són proteïnes presents de forma natural en els aliments, tant els d’origen animal com vegetal. Moltes proteïnes tenen capacitat per actuar com al·lèrgens.

El comitè Científic de l’Autoritat Europea de Seguretat Alimentària ha reconegut que entre els al·lèrgens alimentaris més freqüents es troben la llet de vaca, les fruites, les lleguminoses, els ous, els crustacis, les nous, el peix, les hortalisses, el blat i altres cereals.

MALALTIA CELÍACA

És una reacció adversa amb una base immunològica mediada per cèl·lules. Els celíacs reaccionen amb la ingesta del gluten, proteïna present al blat, civada, ordi, sègol i espelta.

INTOLERÀNCIA ALIMENTÀRIA

Indica la resposta anormal a un aliment que succeeix en alguns individus en la qual no hi ha o no s’ha demostrat cap mecanisme immunològic. La intolerància pot tenir una base metabòlica, relacionada amb un dèficit d’enzims involucrats en el metabolisme d’un aliment o indeterminada, en la qual els mecanismes no estan ben aclarits.

Comentaris (2)15-04-2013 09:49:49Salut

Trucs de bellesa

Cutis pàl·lid: Si tens un cutis sense brillantor o amb mostres de cansament, ha arribat el moment de revitalitzar la pell! Aplica’t un gel exfoliant facial suau amb microperla un cop per setmana per donar lluminositat al cutis. Per a pells més madures i amb mostres de cansament, prova un maquillatge amb ingredients estimulants com la cafeïna per revifar el teu look.

Cutis sense to uniforme: La base de maquillatge pot ser la millor solució per a pells sense to uniforme per taques, pigues i cicatrius. Aplica’t primer el maquillatge per la línia de la mandíbula per assegurar-te que el to és adequat. A continuació, estén-lo per la resta de la cara amb les puntes dels dits o amb una esponja per aconseguir un look perfecte i uniforme. Les bases de maquillatge en mousse es difuminen fàcilment i proporcionen una cobertura mitjana o total que és perfecta per corregir l’aspecte d’un cutis sense to uniforme. Algunes dones tenen diferent pigmentació a la cara: un to més clar en el centre i més fosc per el contorn i el coll. Per a unificar el to de la pell, necessitaràs dues bases: una base més clara que sigui igual al to més clar de la cara i una base més fosca per a la resta. Barreja les dues bases i aplica’t la barreja per tota la cara fins que aconsegueixis un to uniforme.

Imperfeccions: La millor manera de tractar les imperfeccions és procurar evitar-les. Renta’t la cara dues vegades al dia, al matí i a la nit, amb llet netejadora i sense fragància. Utilitza productes de maquillatge especials per a pells grasses i desmaquillar-se sempre abans d’anar a dormir.

Pell grassa: Pots eliminar l’excés de greix de manera eficaç, per a això, has de netejar la cara amb aigua tèbia i sabó o amb una llet netejadora facial. Aquestes dues solucions són magnífiques per eliminar el greix. Complementa la teva rutina de cura de la pell amb una màscara d’argila o fang un cop a la setmana per absorbir temporalment el greix. Tria un maquillatge específic per a pells grasses, els productes cosmètics fets a partir d’aigua que controlen les brillantors s’han formulat per absorbir i dissimular el greix de la pell. El maquillatge amb més contingut d’aigua és una bona opció. Per aconseguir un acabat natural, tens a la teva disposició pols que controlen i absorbeixen el greix. Que es poden utilitzar sols o com a complement de la base de maquillatge. Utilitza la brotxa per aplicar amb cura els pols per les zones de la cara que siguin propenses a tenir brillantors.

Ulleres: Les ulleres són un problema molt comú que pot ser hereditari. Però te solució si realment ens ho proposem:

1- Dormir les hores suficients i hidratar la zona.

2- Cobrir les ulleres amb un corrector.

3- Utilitzar ombres clares per centrar l’atenció als ulls i allunyar-la de les ulleres.Com fer-ho?

- Cobrir les ulleres amb una barreja de corrector groc i el corrector que més s’assembli al to de la pell. Aplicar primer una crema hidratant específic per el contorn dels ulls. Després, per arribar a la màxima cobertura, aplicar corrector groc en barra i estendre’l amb cura des de els llagrimals fins a baix. Per últim, col∙locar un corrector del to que més s’assembli al de la teva pell.

Comentaris (1)14-04-2013 11:46:32Bellesa

Tècniques per millorar l'autoestima

* TÈCNIQUES:

1. Faig el millor per no jutjar a altres persones.

Si et trobes atrapat/da en aquest joc immediatament canvia l'atenció a una altra cosa. Perquè?. Perquè quan jutgem als altres ens posem en una posició de creure que som millors que ells, la qual cosa no és una autoestima saludable.

2. Tractar de no prendre la crítica dels altres com una cosa personal.

S algú critica no és sobre tu, és sobre la persona que està criticant. És una altra manera que la persona se sent bé, menyspreant als altres. Tracta de prendre la crítica com un consell i veure si pots aprendre alguna cosa d'això. Això és tenir una autoestima saludable.

3. Meditar cada dia.

Estar en silenci ens fa sentir bé i ens fa sentir connectats amb nosaltres mateixos.

4. No et privis de menjar

Mai et privis d'alguna cosa que t'agrada com és el gelat, xocolata, etc. Menja sense culpa.

5. Tenirmolt bon sentit de l'humor

Això ajuda molt, especialment quan comences a sentir llàstima de tu mateix.

6. Tracta de no criticar

Si et descobreixes criticant algú, atura't, i canvi al teu diàleg intern.

7. Celebro cada dia els meus èxits

Fins i tot si són petits, quan alguna cosa sembla ser de poca importància. Pren consciència és això. Ex: vaig fer el menjar, Vaig regar les plantes, em vaig mantenir amb calma davant d'una persona agressiva, etc.

Comentaris (0)13-04-2013 09:56:22Habilitats socials

La mediació

* Què és?

És un procés que es caracteritza per la presència d'una tercera part, neutral, que actua com a facilitadora de la comunicació.

* Principis

- Voluntarietat.

- Confidencialitat.

- Flexibilitat.

- Imparcialitat.

* Procés de mediació

- Preparació de la negociació.

- Inici de la mediació. Presentació de les normes.

- Primers passos. Posicionament de les parts.

- El procés de negociació.

** Buscar acords.

** Detectar els interessos veritables.

** Plantejar alternatives noves.

** Ajudar a les parts a proposar possibilitats d'acord.

** Canalitzar el procés per generar enteses.

- El tancament.

** El conflicte es resol positivament.

** El conflicte no es resol.

Comentaris (1)12-04-2013 22:20:28Habilitats socials

Millorar l'escolta activa i l'empatia

* Escolta activa: habilitat d'escoltar no sols el que la persona expressa directament, sinó també els sentiments. Implica comprendre el que és important per a aquesta persona.

* L'empatia: és la capacitat d'una persona per posar-se al lloc d'una altra. Tenir empatia requereix una actitud de predisposició, sensibilitat i capacitat de comprensió.

- Consells per escoltar eficaçment

1. Mostrar empatia.

2. Tenir sentit del temps: modular el temps per parlar i regular la participació pròpia.

3. Parafrasejar: verificar el que sembla que la persona que parla acaba de dir.

* "Lllavors el que vols dir, que et vas sentir..."

4. Confirmar o aclarir: es tracta de fer preguntes convenients referides al que la persona explica per estar-nos al corrent.

Comentaris (0)11-04-2013 22:28:33Habilitats socials

Els conflictes

* Què són?

Són situacions en què dues o més persones entren en oposició a causa de la incompatibilitat entre els seus interessos.

* Per què sorgeixen?

- Conflictes d'interessos.

- Problemes de valors i principis.

- Problemes d'informació.

- Problemes de relacions entre persones.

RESOLUCIÓ DE CONFLICTES

* Maneres negatives d'enfrontar-se als conflictes:

- Ignorar o evitar-lo.

- Demorar la situació: de vegades aqest fet agreuja el problema.

- Respondre-hi agressivament: difícilment se solucionarà cap conflicte.

*Maneres d'abordar els conflictes positivament:

- Enfrontar-se al conflicte.

- Definir posicions i interessos.

__Això es du a terme amb:

- Respecte.

- Tolerància.

- Paciència.

- Escoltant.

- Autocontrol.

- Sense prejutjar.

- Sinceritat.

- Humilitat.

* Passos per a la resolució de conflictes:

1. Definim el problema.

2. Analitzem les causes.

3. Definim els objectius.

4. Busquem alternatives possibles.

5. Triem la millor solució.


Comentaris (0)10-04-2013 22:29:25Habilitats socials

La gelosia

Un dels problemes greus que apareix en una relació és la gelosia. Aquest sentiment no agrada a ningú, però massa sovint no podem evitar tenir-lo. Es pot estar gelós pels èxits d'un altre, però no és això, em refereixo a la sensació de desconfiança que es genera quan pensem que la nostra parella fa massa cas a algú altre. Molta gent creu que no és gelosa i ho proclama; però és relatiu. Potser mai no han patit aquesta sensació abans, o se n'amaguen.

La gelosia no és més que una manifestació de la pròpia inseguretat, de la necessitat que tenim de reafirmar que podem agradar i retenir una persona al nostre costat. Quan ens sentim amenaçats per algú altre salten totes les alarmes, però no és més que la por de perdre a qui estimem, de no ser prou bons. I en molts casos serà totalment injustificat, una gran manca d'autoestima, ja que pensem que l'altre és millor que nosaltres, i no hi ha cap motiu per afirmar-ho.

Com que la majoria tenim inseguretats i pors, penso que no és mala cosa intentar minimitzar les conductes que puguin generar aquest sentiment a qui tenim el costat, no donar motius perquè aflorin els dubtes. És difícil. Quan has sentit gelosia és difícil que aquesta no torni a aparèixer. Poder superar-la és una qüestió de confiança en l'altre, més que en nosaltres mateixos.

Comentaris (0)09-04-2013 23:24:34Adolescència

Com podem combatre l'estrès?

  1. Relaxa't: Cada persona es relaxa de manera diferent, per tant qualsevol tècnica que ens proporcioni relax és vàlida: passejos, aficions, ioga, exercicis de relaxació específics, exercicis de respiració, meditació, realització en general d'activitats plaents. També són vàlides altres tècniques acupuntura, Reiki, Tai Chi, etc. En general, dedica temps a les coses que t'agraden i et proporcionen plaure, són tan importants com el treball habitual i generen salut i benestar. Diverteix-te de manera sana.
  2. Fes exercici: Caminar, córrer, nedar. Millor sempre un exercici aeròbic o a l'aire lliure i sempre tenint en compte les nostres limitacions i estat físic. Fer esport allibera endorfines i ens fa sentir bé, millorant l'estat físic i psíquic com demostren multitud d'estudis
  3. Alimenta't de manera sana: Una alimentació sana, per exemple basada en la dieta mediterrània ens permetrà estar preparats per a afrontar períodes amb estrès. Evita l'alcohol i l'excés de cafeïna i substàncies excitants
  4. Aprèn a dir no: Estableix prioritats, tot no és igual d'important. Segur que hi ha activitats que aquestes fent avui que són ajornables sense causar perjudici, separa el gra de la palla. Planifica el dia, no et deixes sotmetre pel dia a dia
  5. Organitza't: Programa les teues activitats, tingues una agenda, guarda temps per a tu, la teva família i el teu oci. Tingues un horari que bloquegi agents externs. Controla la teva accessibilitat
  6. Tingues expectatives realistes: baixa el teu nivell d'exigència respecte a tu i als altres. Reconeix la teva ansietat i tracta-la si és necessari, sempre sota consell del professional mèdic. Sigues tolerant amb els altres i pensa en positiu
  7. Comparteix les teues emocions: Expressa les teues emocions i no les interioritzes. Riu, plora
  8. Anticipa't a l'estrès. Reconeix la teva situació i anticipa't al problema. Fes-te fort i fes front al problema de la manera més realista possible. Demana ajuda si crees que solament no podràs fer-li front
  9. Sé ordenat. Ordena el teu espai personal. Intenta canviar a hàbits que generen estrès, per exemple, arribar tard al treball ja genera un retard que fa arribar tard a tot durant tot el dia. Tenir molts projectes alhora genera confusió, intenta treballar un a un fins a la seva finalització
  10. Dorm bé: un descans adequat i *reparador permet un ritme de treball alt. Un mal descans acumula cansament i estrès
Comentaris (2)09-04-2013 23:09:13Salut

Construint la meva vida

L'adolescència és l'inici d'una vida de més independència, és l'época ideal per planificar el nostre futur, estem en el millor temps per decidir quin camí volem que prengui la nostra vida.

La vida és un repte que afrontem cada dia. Els camins que avui escollim, poden fluir per sempre; prendre decisions sent tan joves en quelcom que ens pot espantar però al mateix temps, ens emociona.

Els nostres principis, valors, personalitat, experiències i una bona dósi d'anàlisi i reflexió, ens ajudarà a prendre la decisió adequada.

Primer, iniciaré un gran pas sent constant en els estudis, tinc entusiasme i decisió per fer-ho, estic en un bon moment per escollir una professió que m'ajudi a tenir éxit en el futur.

Per això identificaré les meves habilitats i recursos, el temps passat a l'escola, alguna matèria que m'agradi, això m'ajudarà a seleccionar l'àrea en que em desenvolupo millor.

Haig de demostrar-me que sóc capaç d'aconseguir el que em proposo, però amb una voluntat forta.

Programar les meves metes a temps em permetrà aprofitar millor les oportunitats.

Per poder aconseguir-les, en primer lloc, és necessari conèixem, ser optimista i no tractar d'arribar d'una sola vegada. El millor és comprometre's amb el que fem i avançar a poc a poc; les coses petites, juntes, es transformen en quelcom gran.

Comentaris (0)09-04-2013 13:46:56Adolescència

Batxillerat

Hi ha 3 modalitats de batxillerat:

- Ciències i tecnologia.

- Arts.(dibuix i arts escèniques)

- Humanitats i ciències socials.

Calendari:

Publicació de l'oferta: 10 de maig del 2013.

  • Preinscripció:
    • Presentació de sol·licituds: del 13 al 24 de maig de 2013, ambdós inclosos.
    • Es pot enviar la sol·licitud per Internet fins a les 24 hores del dia 23 de maig de 2013.
  • Publicació de les llistes de sol·licituds amb la puntuació provisional: 4 de juny de 2013.
  • Sorteig públic per determinar l'ordenació de sol·licituds: 5 de juny de 2013 a les 11 hores, als serveis centrals del Departament d'Ensenyament. El resultat es difon a partir de les 12 hores.
  • Termini per presentar reclamacions: 5, 6 i 7 de juny de 2013.
  • Publicació de les llistes de sol·licituds amb la puntuació definitiva: 12 de juny de 2013.
  • Publicació de l'oferta final: 25 de juny de 2013.
  • Publicació de les llistes d'alumnes admesos: 28 de juny de 2013.
  • Matrícula:
    • Període de matricula ordinària per als alumnes preinscrits amb plaça assignada al batxillerat o de confirmació de la plaça assignada, en el cas dels alumnes pendent de l'avaluació de setembre: de l'1 al 9 de juliol de 2013, ambdós inclosos.
    • Període de matrícula extraordinària per als alumnes de batxillerat pendent de l'avaluació de setembre: del 6 al 10 de setembre de 2013, ambdós inclosos.
  • Documentació i criteris de prioritat:
  • Juntament amb la sol·licitud de preinscripció (o el resguard de la sol·licitud que s'ha enviat per Internet) cal presentar la documentació en el termini establert.

    A cada sol·licitud se li assigna de manera aleatòria un número que ha de servir per ordenar-les en cas d'empat.

    Quan el nombre de sol·licituds d'admissió és superior a l'oferta de places s'apliquen, per ordre: el criteri de prioritat específic, els criteris generals i els criteris complementaris. El barem s'aplica en relació amb el centre i l'ensenyament demanat en primer lloc i es manté per a la resta de peticions.

    Aquests criteris, i el barem de punts que tenen associat, permeten puntuar objectivament totes les sol·licituds d'admissió i poder ordenar-les. En les situacions d'empat que es produeixin després d'aplicar aquests criteris, l'ordenació de les sol·licituds afectades es fa per sorteig públic.


    A) Documentació identificativa (s'ha de presentar en tots els casos)

    • Si l'alumne o alumna és menor d'edat:
      • Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d'acolliment, la resolució d'acolliment del Departament de Benestar Social i Família.
      • Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare o tutor/a o guardador/a de fet) o de la targeta de residència on consta el NIE si es tracta de persones estrangeres.
      • Original i fotocòpia del DNI de l'alumne o alumna.
      • Original i fotocòpia de la TSI (targeta sanitària individual). Si no se'n disposa, el Departament d'Ensenyament consultarà el codi CIP de la targeta sanitària individual al CatSalut.
    • Si l'alumne o alumna és major d'edat:
      • Original i fotocòpia del DNI de l'alumne o alumna o de la targeta de residència on consta el NIE en el cas d'alumnat estranger.
      • Original i fotocòpia de la TSI (targeta sanitària individual). Si no se'n disposa, el Departament d'Ensenyament consultarà el codi CIP de la targeta sanitària individual al CatSalut.
    • En els dos casos anteriors, i de forma extraordinària, les dades d'identificació o de filiació dels alumnes estrangers també es poden acreditar amb el document d'identitat, el passaport o el llibre de família del país d'origen.


    B) Documentació acreditativa del criteri o els criteris de prioritat (s'ha de presentar només per al criteri o els criteris de prioritat al·legats a la sol·licitud de preinscripció)

    Criteri específic

    • Tenen preferència els alumnes que procedeixin dels centres i ensenyaments que hi són adscrits, excepte per la modalitat d'arts.
      • No s'ha de presentar documentació.


    Criteris generals

    • Germans escolaritzats al centre o pares o tutors legals que hi treballin.
      • Quan l'alumne o alumna té germans escolaritzats al centre educatiu o pares o tutors legals que hi treballen en el moment en què es presenta la sol·licitud de preinscripció: 40 punts.

        Aquest criteri és aplicable als infants i als joves en situació d'acolliment familiar atenent a la composició de la família acollidora.
        Aquesta puntuació també s'aplica per accedir a un centre públic quan el germà o germana està escolaritzat en un altre centre públic amb el qual hi ha una relació d'adscripció.

        El centre comprova directament aquestes circumstàncies en els casos següents:
        • S'entén que un alumne o alumna té germans escolaritzats al centre quan aquests hi estan escolaritzats en el moment de presentar la sol·licitud de preinscripció.
        • S'entén que un pare o tutor legal hi treballa quan en el moment de presentar la sol·licitud de preinscripció exerceix en el centre una activitat continuada amb una jornada mínima en el centre de 10 hores setmanals, amb el corresponent nomenament d'interí o substitut o amb un contracte laboral o administratiu.
        • Si s'al·lega que el germà o germana està escolaritzat en un altre centre públic amb el qual hi ha una relació d'adscripció cal presentar un certificat del centre on està escolaritzat.
    • Proximitat del domicili habitual de l'alumne o alumna al centre o proximitat del lloc de treball del pare, la mare, tutor o tutora, guardador o guardadora de fet (o proximitat del lloc de treball de l'alumne o alumna major d'edat).
      • Quan el domicili habitual estigui a l'àrea d'influència del centre: 30 punts.
      • Quan a instància de la persona sol·licitant es prengui en consideració l'adreça del lloc de treball del pare, la mare, el tutor o la tutora, el guardador o la guardadora de fet, i aquest és dins l'àrea d'influència del centre: 20 punts.
      • En el cas de la ciutat de Barcelona, quan el domicili habitual és al mateix districte municipal on està ubicat el centre sol·licitat en primer lloc, però no en la seva àrea d'influència: 15 punts.
      • Quan el domicili habitual és al mateix municipi del centre sol·licitat en primer lloc, però no en la seva àrea d'influència: 10 punts.

        La documentació a presentar és:
        • Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant o de la targeta de residència on consta el NIE en el cas de persones estrangeres.
        • Quan el domicili habitual que s'al·lega no coincideix amb el del DNI, amb el de la targeta de residència on consta el NIE o es tracta de persones estrangeres sense NIE, certificat o volant municipal de convivència de l'alumne o alumna, on ha de constar que conviu amb la persona sol·licitant.
        • Quan per aquest criteri es consideri el domicili del lloc de treball, còpia del contracte laboral o d'un certificat emès a aquest efecte per l'empresa. En el cas de treballadors en el règim d'autònoms, es té en compte el domicili acreditat a l'Agència Tributària i s'acredita amb una còpia del formulari de la declaració censal d'alta, modificació i baixa en el cens d'obligats tributaris (model 036).
    • Renda anual de la unitat familiar
      • Quan el pare o la mare, el tutor o la tutora, siguin beneficiaris de l'ajut de la renda mínima d'inserció, calculat en funció dels fills a càrrec de la persona perceptora: 10 punts.
        • Documentació acreditativa de ser beneficiari/ària de la prestació econòmica de la renda mínima d'inserció.
    • Discapacitat de l'alumne o alumna, pare, mare o germans
      • Quan l'alumne o alumna acrediti una discapacitat de grau igual o superior al 33%, o quan el pare, la mare, tutor o tutora, un germà o una germana de l'alumne o alumna acrediti una discapacitat igual o superior al 33%: 10 punts.

        La documentació a presentar és:
        • Original i fotocòpia del certificat de discapacitat de la persona que al·legui aquesta condició, emès pel Departament de Benestar Social i Família.
        • També s'admeten els certificats de discapacitat emesos pels organismes competents d'altres comunitats autònomes.
        • Es consideren afectats per una discapacitat igual o superior al 33% els pensionistes de la Seguretat Social que tinguin reconeguda una pensió d'incapacitat permanent de grau total, absoluta o de gran invalidesa i els de les classes passives que tinguin reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.
    • Quan l'alumne o alumna demana plaça per estudiar batxillerat, es calcula amb dos decimals la nota mitjana de l'expedient dels estudis que permeten l'accés al batxillerat o, si l'alumne o alumna encara els està cursant en el moment de presentar la sol·licitud d'admissió, la nota mitjana dels cursos d'aquests estudis ja avaluats definitivament, i se li assignen els punts corresponents a la nota mitjana.
      • Certificació acadèmica de la qualificació mitjana obtinguda a l'educació secundària obligatòria o a altres estudis que en permeten l'accés, o bé si es tracta d'estudis antics, original i fotocòpia de la pàgina 27 del llibre d'escolaritat d'ensenyament bàsic, si hi apareix la qualificació mitjana de l'etapa en forma numèrica. Si l'alumne o alumna encara cursa els estudis en el moment de presentar la sol·licitud d'admissió, certificació de la qualificació mitjana dels cursos d'aquests estudis ja avaluats definitivament, calculada tal com s'indica al final d'aquest annex. La qualificació mitjana s'expressarà amb dos decimals.


    Criteris complementaris

    • Si l'alumne o l'alumna forma part de família nombrosa o monoparental: 15 punts.
      • Original i fotocòpia del carnet de família nombrosa o monoparental vigent.
    • Si l'alumne o alumna té una malaltia crònica que afecta el seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosos els celíacs: 10 punts.
      • Informe emès per un metge o metgessa del sistema públic de salut o certificat mèdic oficial amb signatura legalitzada pel col·legi de metges de la demarcació corresponent, en què s'indiqui expressament que l'alumne o alumna té diagnosticada una malaltia crònica que afecta el seu sistema digestiu, endocrí o metabòlic, inclosos els celíacs, i s'hi especifiqui de quina malaltia es tracta.
    • Si el pare, la mare, els tutors o els germans han estat escolaritzats, en ensenyaments declarats actualment gratuïts i universals, al centre per al qual es presenta la sol·licitud: 5 punts.
      • Són ensenyaments gratuïts i universals: el segon cicle d'educació infantil, l'educació primària, l'educació secundària obligatòria, els PQPI i els cicles d'FP de grau mitjà.
      • Són equivalents a aquests ensenyaments: el parvulari, l'educació general bàsica (EGB), els ensenyaments primaris, el 1r i 2n curs de batxillerat unificat polivalent (BUP) o el batxillerat elemental o el batxillerat superior, i la FP1, i en general qualsevol ensenyament que es cursava entre els 3 i els 16 anys
        • La persona escolaritzada en el centre per al qual es presenta la sol·licitud ha de facilitar al centre les seves dades perquè aquest pugui comprovar-ho.

    Simultaneïtat d'ensenyaments professionals de música i dansa i programes esportius d'alt rendiment

    Els alumnes que cursen o opten per cursar els ensenyaments professionals de música o de dansa o els alumnes que segueix programes esportius d’alt rendiment ho poden fer constar a la sol·licitud de preinscripció perquè, encara que no provinguin d’un centre adscrit, tenen prioritat per accedir a les places de batxillerat dels centres que tenen l’horari adaptat.

    En aquests casos s'ha de presentar la documentació següent:

    • Simultaneïtat d'ensenyaments professionals de música o dansa i l'educació secundària obligatòria.
      • Declaració quan es fa la sol·licitud de preinscripció i en el moment de formalitzar la matrícula, que s'està matriculat o admès pendent de matriculació en un centre autoritzat per cursar ensenyaments professionals.
    • Alumnes que segueixen programes esportius d'alt rendiment.
      • Certificat del Consell Català de l'Esport.
    • Condició d'esportista d'alt rendiment o alt nivell.
      • Còpia del DOGC o del BOE on està publicat la condició d'esportista d'alt nivell de l'alumne o l'alumna, i que en tot cas ha de tenir una antiguitat inferior als 5 anys, o certificat del Consell Català de l'Esport.
Comentaris (0)09-04-2013 10:00:14Formació professional

Pàgines: 123  <>