per en 21 Maig 2013
901 Vistes

 

Un recent estudi alemany realitzat per experts en sistemes de la informació revela que l'ús de Facebook  genera sentiments negatius en una tercera part dels usuaris, sobretot la frustració i l'enveja. Els investigadors ho atribueixen al fet que l'accés a notícies positives i a perfils d'amics que semblen tenir una vida plena d'èxit afavoreix la comparació social.

Les persones poc actives en les xarxes socials, que tot just interactuen i que, en lloc d'establir comunicacions interpersonals, tendeixen a usar les xarxes socials com a font d'informació per conèixer i "espiar" el que fa la seva xarxa de contactes, o per navegar a través de les fotos que altres publiquen, són especialment proclius a mostrar aquests sentiments.

Els autors asseguren que la plataforma té una influència important en la vida emocional en la societat actual, i que l'enveja que genera tendeix a fer que els usuaris, finalment, filtrin en el seu perfil els continguts que ofereixen una millor imatge de si mateixos, provocant el que han batejat com una "espiral d'enveja". Un exemple, puntualitzen, és que la majoria de les persones publiquen sobre tot fotos preses durant les seves vacances, encara que es passin la major part de les seves vides a casa i a la feina.

Sigues el primer a qui li agrada això.